Mina tjänster
Ordningskonsult
För många människor är det ett stort beslut att släppa in en främmande människa i sitt hem och visa upp sådant som man kanske ser som en brist hos sig själv, eller blotta utrymmen hemma som man vanligtvis försöker dölja. Jag vill att du ska känna dig trygg med att anlita mig och arbetar med fullständig sekretess och en icke- dömande attityd kring dig och ditt hem.
Min erfarenhet är att det är ytterst få människor som har ”det perfekta” hemmet och ser heller inte det som en målsättning. Min målsättning är att hjälpa dig att få en bättre struktur och ordning i ditt hem som håller i längden och passar för just dig och din vardag.
Allt vi äger och omger oss med behöver på ett eller annat sätt tas om hand eller hanteras. Blommor behöver vattnas, kläder tvättas, saker sorteras, flyttas på, rengöras och användas. Detta tar väldigt mycket energi från oss. Även de saker som vi har stående i skåp och förråd tar energi, då de ofta gnager i bakhuvudet på oss som dåliga samveten för att de står där oanvända eller kanske trasiga. Att gå igenom sina utrymmen och ägodelar och fatta medvetna beslut kring vad du vill ha i ditt hem skapar ett lugn både för ögat och i sinnet.
Ett hem med färre distraktioner ger mer tid över för relationer, hälsa, hobbys eller att bara vara.
När man börjar släppa taget om sina ägodelar ger det en känsla av frihet.
Ordning i hemmet –
hitta struktur i vardagen
Att hålla ordning och rent i ett hem är en utmaning. Det är ofta många olika viljor och behov som ska samsas om ett begränsat utrymme. Jag hjälper dig att hitta lösningar som håller i längden.
Rensa i garderob, kök,
förråd, garage
Alla har vi ett eller flera utrymmen som skulle behöva lite kärlek. Att rensa upp och gå igenom tillsammans gör det så mycket roligare. Med min hjälp säkerställer du att det verkligen blir genomfört.
Få ordning på dina papper
Har du högar med papper, kvitton och tidningar som behöver rensas och sorteras? Jag hjälper dig att gå igenom dessa högar, hitta ett effektivt arkiveringssystem för det som ska sparas och en rutin för att minimera framtida högar.
Ska du flytta?
Jag hjälper dig med att rensa ur ditt nuvarande hem innan flytten så att du endast packar det du verkligen vill ta med dig. Jag hjälper dig också att packa strukturerat med tydlig uppmärkning, så att lådan det står kök på endast innehåller kökssaker och inte tex sängkläder och säkerställer att kartongen hamnar i rätt rum. Jag hjälper dig att packa upp efter flytten så att du hittar en bra plats och struktur för dina ägodelar och slipper hantera jobbiga ”gå igenom sen-lådor” i flera veckor efter flytten.
Hjälp vid dödsfall, rensning,
viss bortforsling
Vid bortgång av en älskad person kan det kännas som en orimlig insats att behöva sortera och avyttra den bortgångna personens ägodelar.
Många gånger kan det underlätta att ta hjälp av en oberoende person som objektivt kan hjälpa till med sortering, rensning och viss bortforsling.
Tillsyn av bostad
Ska du resa bort? Jag hjälper dig att ta in post, vattna blommor, gräsklippning mm.
Eller behöver du hjälp med att öppna upp/stänga igen ditt sommarboende?
Du kanske behöver ha hjälp med plantering i blomkrukor, bära in/ut utemöbler, enklare trädgårdsassistans eller liknade?
Ordning i hemmet –
hitta struktur i vardagen
Att hålla ordning och rent i ett hem är en utmaning. Det är ofta många olika viljor och behov som ska samsas om ett begränsat utrymme. Jag hjälper dig att hitta lösningar som håller i längden.
Rensa i garderob, kök,
förråd, garage
Alla har vi ett eller flera utrymmen som skulle behöva lite kärlek. Att rensa upp och gå igenom tillsammans gör det så mycket roligare. Med min hjälp säkerställer du att det verkligen blir genomfört.
Få ordning på dina papper
Har du högar med papper, kvitton och tidningar som behöver rensas och sorteras? Jag hjälper dig att gå igenom dessa högar, hitta ett effektivt arkiveringssystem för det som ska sparas och en rutin för att minimera framtida högar.
Ska du flytta?
Jag hjälper dig med att rensa ur ditt nuvarande hem innan flytten så att du endast packar det du verkligen vill ta med dig. Jag hjälper dig också att packa strukturerat med tydlig uppmärkning, så att lådan det står kök på endast innehåller kökssaker och inte tex sängkläder och säkerställer att kartongen hamnar i rätt rum. Jag hjälper dig att packa upp efter flytten så att du hittar en bra plats och struktur för dina ägodelar och slipper hantera jobbiga ”gå igenom sen-lådor” i flera veckor efter flytten.
Hjälp vid dödsfall,
rensning, viss bortforsling
Vid bortgång av en älskad person kan det kännas som en orimlig insats att behöva sortera och avyttra den bortgångna personens ägodelar.
Många gånger kan det underlätta att ta hjälp av en oberoende person som objektivt kan hjälpa till med sortering, rensning och viss bortforsling.
Tillsyn av bostad
Ska du resa bort? Jag hjälper dig att ta in post, vattna blommor, gräsklippning mm.
Eller behöver du hjälp med att öppna upp/stänga igen ditt sommarboende?
Du kanske behöver ha hjälp med plantering i blomkrukor, bära in/ut utemöbler, enklare trädgårdsassistans eller liknade?
Administrationskonsult
Mina många år som VD-assistent och kontorschef har gett mig stor erfarenhet kring administrativ struktur. Att se helheten, detaljerna och att få ihop vardag och kalender för många parter.
Hur har du det med den digitala strukturen, ordningen i arkivet, workshopen, lagret eller kontoret i allmänhet? Ofta har man ett antal ”borden” som skulle behöva tas tag i även på jobbet – men tiden räcker sällan till. Att ta in en konsult för dessa saker kan ibland kännas som ett stort steg. Jag hjälper gärna till, oavsett om det är dokument som behöver scannas eller sorteras, bokhyllor/skåp som behöver rensas, ommöblering, en reception som behöver lite kärlek, ett kopieringsrum som behöver effektiviseras, listan brukar kunna göras lång. När man ska ha en konferens eller personalfest är detta ofta ett uppdrag som adderas som en extra arbetsuppgift på en redan anställd, vilket är roligt men tidskrävande. Jag bistår gärna med idéer och förslag och hjälper till precis så mycket eller lite som ni behöver.
Hur går det till?
Ett nytt projekt inleds alltid med ett kostnadsfritt första möte, där vi går igenom dina behov och gör en tidplan.
Hur lång tid ett uppdrag tar är till stor del beroende på kunden och din förmåga att ta beslut på vad som ska sparas, doneras eller återvinnas. Det är ditt behov som styr. Vissa kunder anlitar mig för ett engångsuppdrag, andra träffar jag ett par gånger om året och somliga har behov av hjälp på en mer regelbunden basis – allt är möjligt!
Pris
Timpris 950 kr/h ink. moms för privatperson och ex. moms för företag. Reseersättning kan tillkomma.
Vissa delar av tjänsten kan för privatperson vara berättigad till RUT-avdrag, då betalar du endast 50% av arbetskostnaden. Vid vårt första kostnadsfria möte undersöker vi detta närmare. Läs mer om RUT på Skatteverkets hemsida.